19 Haziran 2009 Cuma

Dünyanın ilk aşk şiiri!


MÖ 3000’lerde varlığını sürdüren Sümer uygarlığından günümüze ulaşan dünyanın ilk aşk şiirine bile tarihin ilk tatlandırıcısı bal konu olmuştur. Halen bu tablet İstanbul Arkeoloji Müzesi’nde sergilenmektedir.


Şiirin hikâyesi ise şöyle; Sümer inancına göre toprağın bereketini ve verimliliğini sağlamak amacıyla kralın yılda bir kez bereket ve aşk tanrıçası Enlil yerine bir rahibeyle evlenmesi kutsal bir görevdi. Bu şiir büyük bir olasılıkla Kral Şusin için seçilmiş bir gelin tarafından yeni yıl bayramını kutlama töreninde söylenmek üzere kaleme alınmıştı ve şölenlerde müzik ve dans eşliğinde söyleniyordu:

Damadım, kalbimin sevgilisi

Güzelliğin büyüktür baldan tatlı

Aslan, kalbimin kıymetlisi

Güzelliğin büyüktür baldan tatlı

Benim değerli okşayışlarım baldan tatlıdır

Yatak odasında bal doludur

Güzelliğinle zevklenelim

Aslan seni okşayayım

Benim değerli okşayışlarım baldan tatlıdır

Damadım benden zevk aldın

Annem söyle sana güzel şeyler verecektir

Babam, sana hediyeler verecektir

Sen beni sevdiğin için

Lütfet bana okşayışlarını

Benim Tanrım, benim koruyucum

Tanrı Enlil’in kalbini memnun eden Şusin’imLütfen bana okşayışlarını…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder